Algemene Voorwaarden – Lucky Shh
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Verzorgingsadvies en garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Recensies
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19 – Eigendom van de site
Artikel 20 – Auteursrecht voor het materiaal dat er op de website en in de webshop wordt aangeboden
Artikel 21 – Gezondheidsclaims
Artikel 22 – Workshops, Coachings, Trajecten, Accountability, Meditaties en Hypnotherapie
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Lucky Shh Fashion & Lifestyle
Oukoopstraat 14
2729DH Zoetermeer
Nederland
Telefoonnummer / whatsapp: +31 85 000 41 697, bereikbaar 7 dagen per week, doorgaans wordt jouw bericht binnen enkele uren beantwoord.
E-mailadres: info@luckyshh.nl
KvK-nummer: 71017909
Btw-identificatienummer: NL002037521B40
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product of dienst gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
- de aankoop van een workshop of coachingsessie of ontmoeting heeft voltooid. Dit geldt voor ons online en offline aanbod.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
- De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst (de bedenktijd gaat in vanaf de dag waarop je de bestelling hebt geplaatst).
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van een email t.a.v. info@luckyshh.nl betreffende “retouren” voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
- Voor (online en offline) workshops – coaching en ontmoetingen geldt een andere werkwijze, zie artikel 22.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eerst betaalde leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
- Voor (online en offline) workshops – coaching en ontmoetingen geldt een andere werkwijze, zie artikel 22.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
Omdat klanttevredenheid bij ons hoog in het vaandel staat en wij overtuigd zijn van een goede kwaliteit, geldt dezelfde coulanceregel ook voor customized artikelen, alhoewel wij dit uiteraard niet willen stimuleren. Customized artikelen zijn namelijk in samenspraak met u ontworpen en gemaakt en daarmee zeer persoonlijk geworden.
Voor customized artikelen geldt dat u redelijkerwijs de helft van het aankoopbedrag gecrediteerd krijgt. Verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper (je betaalt dus maar 1 x verzendkosten).
Voor (online en offline) workshops – coaching en ontmoetingen geldt de werkwijze uit artikel 22.
Artikel 11 – De prijs
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van plotse veranderingen in inkoopprijzen of btw-tarieven.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 – Verzorgingsadvies en garantie
SJAALS EN OMSLAGDOEKEN MET LEREN APPLICATIES EN FRANJES
Regelmatig krijgt Lucky Shh de vraag of de sjaals en omslagdoeken gewassen kunnen worden vanwege de leerbewerkingen. Dit is zeker mogelijk, hou er dan wel rekening mee dat het leer iets kan krullen en wat stijver kan aanvoelen na afloop van de wasbeurt;
Sjaals met de hand wassen, in koud water. Niet centrifugeren. Pas op dat de bedeltjes uw wasmachine niet beschadigen en gebruik daarom altijd een fijnwas zakje of was daadwerkelijk met de hand (dit heeft altijd de voorkeur).
Gebruik enkel speciaal daarvoor bestemde wolwasmiddel, deze droogt natuurlijke enzymen van het leer en natuurlijke vezels namelijk zo min mogelijk uit.
Gebruikt u normaal wasmiddel? Dan wordt het leer hard en breekbaar, hier geldt dan geen garantie op. Strijken kan aan de achterzijde van het artikel met een lauwe strijkbout (vermijd hierbij contact met franjes, leer en kant).
Mocht je het leer willen strijken met de lauwe strijkbout, leg er dan een stukje ovenpapier tussen ter bescherming van het leer en de strijkbout.
OMSLAGDOEKEN
Strijken mag op 1 stip (achterzijde omslagdoek), niet wassen in de wasmachine, maar laten stomen. Zeg er bij de stomerij wel bij dat er leer en edelstenen op de achterzijde is verwerkt zodat de stomerij hierop zijn programma kan aanpassen.
ZIJDE
Wasbaar op 30 graden met speciaal daarvoor bestemd wol-/zijdewasmiddel middels een handwas of fijnwasprogramma (in een fijnwaszakje vanwege de edelsteentjes). U kunt het beste de stof strijken wanneer het nog nat is, op 1 stip.
KATOEN EN VISCOSE
Zonder leer en hangertjes: 30 graden op een fijnwasprogramma met fijnwasmiddel. Strijkbaar met 1 stip.
HOEDEN
Het spreekt voor zich dat de wolvilten hoeden niet wasbaar zijn. Bij vragen of advies over het onderhoud verwijzen wij u graag door naar een stomerij.
GARANTIE
De ervaring leert dat men jarenlang plezier kan hebben van een Lucky sjaal, omslagdoek, hoed of tas bij de juiste verzorging en manier van gebruik. Wij geven 3 maanden “nieuw” garantie bij normaal gebruik. Mocht er na die tijd (tot 12 maanden) een beschadiging of breuk plaatsvinden, kunt u dit aan ons melden en zullen wij een reparatie in orde maken.
PRODUCT AANPASSEN OF REPAREREN
Geen probleem, mail ons met jouw vraag: info@luckyshh.nl
Artikel 13 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Voor (online en offline) workshops – coaching en ontmoetingen geldt geen recht op retour op de dienst en het customized product wat daar uit kan voortvloeien.
Artikel 14 – Betaling
Voorafgaand aan de levering van goederen of een dienst dient de betaling door de consument te zijn voldaan.
Bij Customized bestellingen vragen wij een aanbetaling van 50% alvorens wordt gestart met het creatieve/productieproces. De overige 50% wordt door de consument voldaan alvorens de zending plaatsvindt.
Lucky Shh zorgt voor een beveiligde betaalomgeving met diverse betaalmogelijkheden, ook is het mogelijk voor de kopende partij om handmatige overschrijvingen te doen.
Artikel 15 – Recensies
Tevreden klanten mogen altijd een mooie recensie achterlaten op Google of onze Social media kanalen. Hiermee helpt u ons groeien.
Artikel 16 – Klachtenregeling
- Ondanks dat wij de grootst mogelijke zorg en liefde besteden aan het inkopen, produceren en verzenden van onze goederen kan het weleens gebeuren dat er een klacht ontstaat of dat het product niet voldoet aan de verwachtingen.
- Indien je na ontvangst van jouw bestelling een klacht hebt over een geleverd product, dien je dit duidelijk kenbaar te maken via een mail binnen 3 werkdagen. Bij breuk is het belangrijk om foto’s te maken van de buitenkant van de verpakkingsdoos waarop het afleveradres goed zichtbaar is gefotografeerd, de binnenkant van de verpakkingsdoos inclusief het beschermfolie en het binnenmateriaal en een foto van de breuk zelf. Indien je over het algemeen niet tevreden bent en een artikel wilt retourneren geldt onze coulante retourregeling.
- Indien je niet tevreden bent over over onze diensten zoals onze Coachings en Hypnotherapie is er in Nederland de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Deze wetgeving is in het leven geroepen om de kwaliteit van Alternatieve-, Complementaire-, Geestelijke-, Medische- en Cosmetische- zorg te verbeteren. Lucky Shh (Roos Spijker) is ook aangesloten bij een erkende geschilleninstantie conform deze wetgeving, zodat er altijd een plek is waar jij als cliënt heen kan gaan, mochten er zaken niet naar tevredenheid zijn verlopen. Mocht het zo zijn dat je er samen met jouw behandelaar niet uitkomt, dan doe je er verstandig aan hulp in te schakelen bij Zorg voor ZZP. Zij zullen je stap voor stap begeleiden waarin ze samen met jou op zoek gaan naar een oplossing met de behandelaar. Vraag gerust de bijbehorende klachtenprocedure op door een mail te sturen aan info@luckyshh.nl. We helpen jou met alle liefde verder. Vergeet daarbij niet de naam te vermelden van de cliënt die een traject bij ons heeft gehad.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Indien je niet tevreden bent over over onze diensten zoals onze Coachings en Hypnotherapie is er in Nederland de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Deze wetgeving is in het leven geroepen om de kwaliteit van Alternatieve-, Complementaire-, Geestelijke-, Medische- en Cosmetische- zorg te verbeteren. Lucky Shh (Roos Spijker) is ook aangesloten bij een erkende geschilleninstantie conform deze wetgeving, zodat er altijd een plek is waar jij als cliënt heen kan gaan, mochten er zaken niet naar tevredenheid zijn verlopen. Mocht het zo zijn dat je er samen met jouw behandelaar niet uitkomt, dan doe je er verstandig aan hulp in te schakelen bij Zorg voor ZZP. Zij zullen je stap voor stap begeleiden waarin ze samen met jou op zoek gaan naar een oplossing met de behandelaar. Vraag gerust de bijbehorende klachtenprocedure op door een mail te sturen aan info@luckyshh.nl. We helpen jou met alle liefde verder. Vergeet daarbij niet de naam te vermelden van de cliënt die een traject bij ons heeft gehad.
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 19 – Eigendom van de site
Deze site is eigendom van Lucky Shh / Luckyshh Fashion & Lifestyle.
Artikel 20 – Auteursrecht voor het materiaal dat er op de website, de blogs, workshops en in de webshop wordt aangeboden
Zowel de content, het beeldmateriaal, de productomschrijvingen, workshops en de ontwerpen van de producten die u op deze site treft zijn uniek en door Lucky Shh ontworpen, geschreven en gefotografeerd in eigen atelier. De Hawkins hoeden en omslagdoeken worden met goedkeuring van de agent geassembleerd in ons atelier. Al deze zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gekopieerd, gereproduceerd of anderszins worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt. Indien u graag gebruik wilt maken van onze content, de beelden of de ontwerpen, kan dit alleen na goedkeuring van ons. Neem vooraf contact met ons op via info@luckyshh.nl voor verdere info.
Artikel 21 – gezondheidsclaims
Lucky Shh zet ethiek op nummer 1. Ons gedachtengoed is spiritueel en down to earth. Wij hebben met de grootst mogelijke zorg de productteksten en onze blogs geschreven om u te inspireren. De kenmerken van alle mineralen en edelstenen zijn op onze website uiteraard niet wetenschappelijk bewezen. Ze zijn namelijk gebaseerd op eeuwenoude verhalen van onze (oer)ouders, ervaringen van gebruikers en edelsteentherapeuten. De eigenschap van een kleur, totemdier of steen is op geen enkele manier bedoeld om de diagnose of behandeling van een arts te vervangen.
In de rol als Coach en Hypnotherapeut zal er door de behandelaar ook op geen enkele wijze een diagnose worden gesteld of een resultaat worden beloofd.
Als je twijfelt over jouw gezondheid is het belangrijk dat je een arts raadpleegt. Hier kan Lucky Shh niet aansprakelijk voor worden gesteld.
Artikel 22 – Persoonlijke groei: workshops, coachings, Hypnotherapie, accountability en meditaties
Workshops
De workshops worden gehouden onder voorbehoud van voldoende inschrijvingen (minimaal 4 personen bij een groepsworkshop). Lucky Shh behoudt zich het recht voor waar nodig de locatie te veranderen (de locatie zal bijna altijd binnen Zoetermeer zijn).
Per workshop zijn er slechts een bepaald aantal plekken beschikbaar. Het aantal ligt tussen de 4 en de 8 deelnemers per workshop. Zodra een workshop vol zit, wordt de inschrijving automatisch gesloten en is het niet meer mogelijk via de website een plek te boeken.
Er zijn ook 1 op 1 workshops waar het deelname aantal 1 is. Dit wordt vermeldt in ons aanbod.
U heeft na het afsluiten van de overeenkomst recht op een bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je de bestelling voor een workshop hebt geplaatst (artikel 6.3 en 6.4).
Last minute boekingen: indien de bestelling voor een workshop of coaching en de overeengekomen datum waarop deze plaats zal vinden, beide binnen de 14 dagen bedenktijd ligt, vervalt logischerwijs de bedenktijd direct na jouw betaling.
Afmelding voor een workshop:
Nadat de bedenktijd is verlopen (zie artikel 6) geven wij geen geld meer terug. Mocht je jouw aangekochte workshop of coaching willen verplaatsen of later willen deelnemen dan aanvankelijk gedacht omdat jouw persoonlijke omstandigheden zijn gewijzigd tussen het moment van de aankoop van een workshop of coaching en de datum waarop deze plaats zal vinden, zullen wij ons inspannen om een alternatief moment in te plannen naar een moment dat voor beide partijen goed voelt. Je kan dit tot 3 dagen voor de geplande datum kenbaar maken door een mail te sturen naar info@luckyshh.nl.
Overige afmeldingen:
Als deelnemer van een 1 op 1 workshop – coaching – hypnotherapie of ontmoeting: afmelden dient minimaal 48 uur voor de geplande workshop, coaching of ontmoeting via e-mail te gebeuren; info@luckyshh.nl.
Als deelnemer van een groepsworkshop: afmelden dient minimaal 48 uur voor de geplande workshop, coaching of ontmoeting via e-mail te gebeuren; info@luckyshh.nl. Vanwege de reeds gemaakte kosten (lokatiehuur) zullen wij altijd 50 euro compensatie verrekenen van jouw reeds betaalde boeking. Daarnaast gaan wij op zoek naar een alternatief moment waarop je de workshop dan wel zou kunnen volgen, meestal wordt het alternatief een 1 op 1 workshop. De meerprijs die hierop van toepassing is, wordt na jouw alternatieve keuze en voorafgaand aan de boekingsbevestiging in rekening gebracht.
No show / te laat afzeggen: bij het niet verschijnen tijdens de workshop zonder bericht of met een afzegging die wordt gedaan binnen de 48 uur voor aanvang van de workshop, coaching of ontmoeting, breng ik de werkelijk gemaakte kosten bij je in rekening (dit betreft zaalhuur of de huurprijs van de praktijkruimte + 1 uur minimum arbeidsloon vanwege de voorbereidingen die wij troffen om jou te mogen verwelkomen). Deze kosten verrekenen via jouw reeds betaalde boeking. Daarnaast gaan wij op zoek naar een alternatief moment waarop je de workshop dan wel zou kunnen volgen. De meerprijs die hierop van toepassing is, wordt na jouw alternatieve keuze en voorafgaand aan de boekingsbevestiging in rekening gebracht.
Mocht u niet kunnen komen, dan mag u ook zelf voor vervanging zorgen. Uw deelnamebevestiging is overdraagbaar, maar meld het wel even vooraf via info@luckyshh.nl.
Overige:
Lucky Shh is gerechtigd bij onvoldoende deelnemers de aangeboden workshop te annuleren. Mocht een workshop geen doorgang vinden of worden uitgesteld, dan ontvang je daarvan uiterlijk 7 werkdagen voor aanvang bericht.
Lucky Shh is gerechtigd tot uiterlijk 2 weken voor aanvang van de workshop de datum van een workshop te wijzigen. De deelnemer wordt hiervan op de hoogte gesteld via e-mail en heeft de mogelijkheid in overleg de workshop kosteloos te verplaatsen/annuleren.
Lucky Shh is gerechtigd bij ziekte van de docent deze te vervangen door een andere docent of de aangeboden workshop te annuleren. Bij annulering wordt in overleg de inschrijving zonder kosten verplaatst naar een andere datum of geannuleerd en de eventueel betaalde kosten worden gerestitueerd.
De workshop vindt alleen plaatst mits er minimaal 4 deelnemers zijn bij een groepsworkshop. Bij minder deelnemers kan de groepsworkshop niet doorgaan.
Parkeerkosten en/of kosten van openbaar vervoer, indien van toepassing, zijn voor rekening van de deelnemer.
Als een deelnemer hinder veroorzaakt tijdens een workshop, dan hebben wij het recht om deze persoon te weigeren cq een verwijdering van de deelname te verzoeken. De deelnemer krijgt hierbij het betaalde geld niet terug.
Aansprakelijkheid:
Lucky Shh aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers, noch enige aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de workshop, een coaching of Hypnotherapie. Jouw deelname is op eigen risico. Wij geven geen beloftes, gezondheidsclaims of diagnose, voor meer informatie verwijzen wij je naar artikel 21.
De opdrachtgever/cliënt dient te allen tijde een goede verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen en tijdens de trajecten zelf te zorgen voor voldoende nachtrust, beweging (sport, buitenlucht), zo min mogelijk alcohol, geen bedwelmende middelen en tevens adviseren wij grote impactvolle beslissingen uit te stellen. Lucky Shh kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de activiteiten die de cliënt buiten de praktijkruimte onderneemt.
De opdrachtgever/cliënt is verplicht om voorafgaand aan de workshops / coaching en hypnotherapieën relevante informatie te geven met betrekking tot zijn of haar medicijngebruik en fysieke of psychische gesteldheid.
Lucky Shh is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst of bedrijfsstagnatie.
Tijdens de workshop kan er worden gewerkt met materialen die kunnen afgeven op kleding of spullen. Lucky Shh is niet aansprakelijk voor bevuilde of beschadigde eigendommen en zal eventuele schade niet vergoeden.
Auteursrecht en geheimhouding:
Al het workshopmateriaal en de aanvullende documentatie zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gekopieerd, gereproduceerd of anderszins worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt. Het maken van beeldopnamen van een (gedeelte van) een workshop en/of -materiaal is niet toegestaan. De deelnemer is niet gerechtigd workshopmateriaal, waarop rechten zoals hiervoor bedoeld aan Lucky Shh toekomen, op enigerwijze aan derden af te staan of in gebruik te geven.
Workshop deelnemers verplichten zich tot geheimhouding jegens derden van alle informatie die zij van deelnemers tijdens de bijeenkomsten ontvangen en waarvan de deelnemers het vertrouwelijke karakter moeten begrijpen.
Plan van aanpak:
Op aanvraag kunnen we geheel gratis een plan van aanpak maken die past bij jouw doelen en dromen. Een plan van aanpak geeft een mooie routekaart waarmee jij precies weet waar je moet zijn op jouw pad naar Persoonlijke groei. Het eindresultaat hangt af van hoe jij als cliënt ervoor zorgt dat je jouw plan blijft volgen met de tools die je aangedragen kreeg tijdens Hypnotherapie en Coaching. De verantwoordelijkheid voor de groei ligt dan ook bij de cliënt. Consistentie, openheid, rust, vertrouwen, kracht, zelfliefde en bijtijds bijsturen zijn daarbij heel belangrijk. Spreek hierover met jouw coach en hypnotherapeut Roos Spijker tijdens en na jouw traject.
Bundel restitutie:
Indien je jouw afgenomen bundel niet volledig opmaakt doordat je sneller bij jouw doelen bent gekomen dan van tevoren voorzien, krijg je de het teveel betaalde geld van de niet afgenomen sessies binnen enkele dagen op jouw rekening teruggestort.
Klachten en geschillenregeling:
Indien je niet tevreden bent over over onze diensten zoals onze Coachings en Hypnotherapie is er in Nederland de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Deze wetgeving is in het leven geroepen om de kwaliteit van Alternatieve-, Complementaire-, Geestelijke-, Medische- en Cosmetische- zorg te verbeteren. Lucky Shh (Roos Spijker) is ook aangesloten bij een erkende geschilleninstantie conform deze wetgeving, zodat er altijd een plek is waar jij als cliënt heen kan gaan, mochten er zaken niet naar tevredenheid zijn verlopen. Mocht het zo zijn dat je er samen met jouw behandelaar niet uitkomt, dan doe je er verstandig aan hulp in te schakelen bij Zorg voor ZZP. Zij zullen je stap voor stap begeleiden waarin ze samen met jou op zoek gaan naar een oplossing met de behandelaar. Vraag gerust de bijbehorende klachtenprocedure op door een mail te sturen aan info@luckyshh.nl. We helpen jou met alle liefde verder. Vergeet daarbij niet de naam te vermelden van de cliënt die een traject bij ons heeft gehad.
Privacy:
Bij het aangaan van een coaching of behandeling in de praktijk (trajectvorm of enkel consult) ga je er vanaf het eerste contact automatisch mee akkoord dat wij jouw intake (NAW gegevens, geboortedatum, e.v.t. medicijngebruik en hulpvraag) tezamen met een bondig verslag van jouw bezoek opnemen in een beveiligd dossier. Deze manier van werken wordt uitgevoerd volgens de Privacywetgeving die jouw veiligheid waarborgt en is getoetst en geaudit door de Vereniging van Alternatieve en Complementaire Therapeuten VACT.
Voor overige details verwijzen wij je naar ons Privacybeleid door te klikken op deze link.
Vergoeding:
Roos Spijker is niet aangesloten in het BIG registratie register van de Zorgverzekeraars. Ik bied zorg die op maat past bij jouw hulpvraag, zonder wachtlijsten. Het is mogelijk om aan het einde van elk jaar de sessie als ‘bijzondere zorgkosten’ aan te geven bij de Belastingdienst. Dan kom er een deel terug via de Belastingdienst. Voor ondernemers en bedrijven die hun personeel willen laten begeleiden bieden wij tevens de professionele Businesscoaching en is er voor deze ondernemers de mogelijkheid om de BTW terug te vorderen. Meer informatie via info@luckyshh.nl.
Jouw bewustzijn en morele kompas:
Voorafgaand aan onze sessies zal Roos Spijker je vertellen over wat Trance en Hypnotherapie inhoudt. Tevens besteden we tijdens de intake aandacht aan jouw doelen, dromen en obstakels en vertel ik je wat we gaan doen. Tijdens de bijbehorende Hypnotherapie sessie zal je weten wat er gaande is en zal je altijd bij jouw morele kompas blijven.
Cliënt weigering:
Wij hebben het recht om je voorafgaand aan de behandeling te weigeren als cliënt voor onze Hypnotherapie en Coachtrajecten. Uiteraard gebeurt dit in goed overleg en kijken we vooral naar jouw welzijn en wat wij voor je kunnen betekenen. Je zal dan ook je geld zonder meer terugkrijgen op het moment dat we hiertoe hebben besloten. Binnen enkele dagen zal het bedrag weer terug op jouw rekening staan.
Integriteit en ethiek:
Integriteit en ethiek staan bij ons hoog in het vaandel, wij zullen bijvoorbeeld nooit langer met je bezig zijn dan noodzakelijk. Tevens gaan wij zeer vertrouwelijk om met hetgeen je ons vertelt.
Toegankelijkheid:
De praktijkruimte is comfortabel, schoon, toegankelijk en voldoet aan de hoge kwaliteitseisen van het VACT. Indien je vragen hebt over de toegankelijkheid kan je ons gerust mailen via info@luckyshh.nl.
Omgang:
De omgang met jou als cliënt is informeel, warm, inspirerend, eerlijk en gezellig. Toegankelijk en Down to Earth, spiritueel en toch met beide voetjes op de grond. Je zal je thuis voelen en uitgenodigd worden om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken.
Diploma’s:
Roos Spijker heeft de volgende diploma’s gehaald en heeft daarmee een actuele en parate kennis in de Coaching en moderne Advanced Hypnotherapie. Indien je een foto van een diploma wilt zien, kan je hierover een mail sturen naar roos@luckyshh.nl.
2024 – Mediteren kun je leren – Nieuwetijds Opleidingen
2023 – Advanced Hypnotherapeut – ISAHt – Nieuwetijds Opleidingen Trauma, Release, SoulKey, Cognitief therapie, Virtual Balloon, DNA recovery, (h)NLP
2022 – NLP Practitioner – ABNLP – Sluis NLP Instituut
2014 – EHBO – Buitendam Thorig EHBO en BHV Opleidingen
1997 – MBO Mode en kleding – Meander College